Een dag bij Contiweb
Field Service Engineer
Meestal krijg ik mijn planning van werk ongeveer 2 weken vooruit. Gisteren was mijn reisdag naar de klant en vandaag ben ik al vroeg op locatie om te starten. Ik ben hier voor regulier onderhoud – voortkomend uit het Service contract van de klant – van een rollenwisselaar en heb daarnaast van de werkvoorbereider van Contiweb nog een tweetal extra punten meegekregen die aandacht behoeven. In dit geval werk ik samen met een onderhoudsmonteur van de klant, ik ken hem inmiddels goed, het is een gezellige vent. Samen inspecteren we de status van de machine en bepalen we wat gedaan moet worden en hoe we de taken verdelen. We zijn de hele ochtend volop aan het werk. Tijdens de lunch hebben we tijd om bij te praten over privé zaken en de formule 1, een passie die we delen. Ook bel ik nog even met een collega monteur waarmee ik vorige week op pad was voor de installatie van een nieuwe droger. Ik ben benieuwd naar de vorderingen.
Na de pauze gaan we verder met de onderhoudsklus. We hebben er in totaal drie dagen de tijd voor en moeten nog het nodige aan slijtonderdelen vervangen. Ik streef er naar om voldoende tijd over te houden voor de extra zaken die ik moet nalopen en bepaalde metingen die ik moet uitvoeren. Einde van de dag overleg ik met de werkvoorbereider over een issue dat ik ben tegengekomen bij de vervanging van de delen. Het lijkt erop dat er meer aan de hand is en wil dat eerst even afstemmen. Het is altijd fijn om te weten dat er back-up is vanuit het hoofdkantoor. Mocht er echt iets heel dringends zijn, dan kan ik ook nog terecht bij onze 24/7 servicedienst.
’s Avonds ga ik terug naar mijn hotel en pak snel een douche. Ik heb besloten om vanavond in de stad te eten. Gelukkig zijn veel van de klanten van Contiweb gesitueerd nabij een grote stad. Dat maakt dat ik al op veel leuke plekken ben geweest waar altijd wel wat te beleven is, zeker als je samen met je collega’s op pad bent.
Dag twee van de onderhoudsklus staat in het teken van afronden van het vervangen van de laatste delen. Als dat eenmaal gebeurd is, pakken we nog de extra taken op en voeren we een aantal checks en metingen uit om te kijken of de techniek van de rollenwisselaar weer op en top in orde is. Zelf vind ik dat we mooi werk hebben, met een mooi stukje techniek te maken hebben, internationaal werken en dat het ook telkens weer uitdagend is. De ene keer gaat het om onderhoud, de andere keer los je problemen op. In combinatie met een installatie op zijn tijd, maakt dat mijn werk zeer gevarieerd is.
Vandaag zijn we mooi op tijd klaar. Dag drie van onze onderhoudsklussen is meestal gereserveerd voor het opstarten van de machine, het doornemen van de klus met de klant het het rapporteren. Het is altijd fijn als de klus geklaard is, de machine weer probleemloos draait en de klant tevreden is. Ik rij met een voldaan gevoel naar huis.
Onze werknemers aan het woord
Ron Blij
Field service engineer
Noud Janssen
Software engineer
Vince Giesbers
Project coordinator